+36 30 8461368 vsylvia@wanderlee.com

Kreatív Flow és az Innovációs potenciál 

Amikor egy innovációt beindítunk, legyen az termék vagy rendszer, először kreatív “izmokat” kell megerősítenünk és hozzá olyan gondolkodásmódot kialakítanunk, mely az újítás valós origója. Ez a folyamat a Kreatív Intelligencia CQ (Creative Intelligence) felébresztése, előhívása, ha kihagyjuk olyan, mintha maratont szeretnénk lefutni edzés nélkül.

#kreativitás #intelligencia #tudatosság #szemlélet #flow #innováció #hatékonyság #kultúra #jólét #szervezet #fejlődés #változás

Varga Sylvia, Humán menedzser BME MBA, designer MOME, integrál szemléletű, Kreativitás mentor

 

🎯Hogyan épülhet a kreatív ötlet az innovációba, ha megfeledkezünk a Kreatív Intelligencia felszabadításáról?

A CQ nem egy eszköz, hanem SZEMLÉLET

A Kreatív intelligencia CQ (Creative Intelligence) felszabadításával egyre több izgalmas eszközt fedezhetsz fel, belül és kívül, melyek a TE és az ötleted fejlődését szolgálják. A kreatív potenciálunk kiteljesítéséhez egyaránt szükségünk van az értelmünkre és az érzelmeinkre. A kettő szintézise által jöhet csak létre egy egészséges működés, egy olyan intelligens szervezeti kultúra, mely folyamatosan fejlődik egy turbulensen változó időszakban, környezetben.

Az innovációs stratégia kialakítására,  mint a feladatmenedzsmentre egy projektben, remekül elkészített vázak léteznek, konkrét építőkockákból, átgondolt tervet lehet építeni. A kihívás NEM a kész modulokból álló innovációs stratégiai vázak alapján építkezésben vagy a struktúrált kreatívitást ösztönző eszközök alkalmazásában gyökerezik.
Amikor egy innovációt beindítunk, legyen az termék vagy rendszer, először kreatív “izmokat” kell megerősítenünk és hozzá olyan gondolkodásmódot kialakítanunk, mely az újítás valós origója. Ez a folyamat a Kreatív Intelligencia CQ (Creative Intelligence) felébresztése, előhívása, ha kihagyjuk olyan, mintha maratont szeretnénk lefutni edzés nélkül.

A leggyorsabban tanuló és a legkreatívabban problémákat feltáró innovátorok és vállalatok maradnak a ringben napjainkban, csak azok a szervezetek győzhetnek, akik dolgozóik egyéni és kollektív tehetségük minden erejét felszabadítják innovációs potenciáljuk kiaknázására.

A covid alatti és az azt követő építkező, újragondolást kikényszerítő időszakban bebizonyosodott, hogy a Kreatív Intelligenciánk mozgosítása és az innovativitásunk hatékonysága meghatározó a sikeres működéshez. Az Innovátor szemlélet  elsajátítása az egyéni  fejlődésünk valódi  generátora lehet.
Ahhoz, hogy képesek legyünk a szervezetben, a csapaton belül felszínre hozni a kreativitást és sikeres innovációs folyamatokat indítani először “legbelül” kell olyan környezetet teremteni, ahol a kreatív energiák lendületet kapnak. Theresa Amabile szerint, “az egyének és csapatok kreativitása, az újítás kezdete”.
Ahhoz, hogy a kreatív áramlás beinduljon a szervezetben, egy olyan intelligens kultúrát kell létrehoznunk, melyben a berögzült szabályrendszereket megkérdőjelezhetjük és az értelem, az érzelmek, a motiváció, értékrend szinergiája jön létre.

Az EQ, SQ és CQ jelentőségét nem tagadhatjuk le az AI térnyerésének időszakában. Ahogy a mesterséges intelligencia technológiája folyamatosan fejlődik, és képességei bővülnek, logikusan gondolkodunk el azon, hová vezet mindez a kreativitás szempontjából. Az új érték, az innováció  előállítására való képesség az egyik olyan jellemző, amely megkülönbözteti az embert . Számos példánk van már arra, hogy a mesterséges intelligencia kreatív viselkedésre tanítható, van aki szerint az AI képes alkotni, de nem kreatív.

Kreatív reneszánszra van szükségünk, amely elismeri az intelligencia különböző típusait és átjárást biztosít azok között. S.K. Robinson erre utal ikonikus beszédében, szerinte “veszélybe sodortuk közösségeink egyensúlyát mivel nem értettük meg, hogy különböző tehetségeink és szenvedélyeink kölcsönösen támogatják és gazdagítják egymást”.
Ahhoz, hogy lépést tudjunk tartani az állandó változásokkal, minden lehetséges szellemi erőforrásunkat mozgósítanunk kell. A legdinamikusabb belső erőforrásunk, a kreativitásunk, tehát hatékony alkalmazásához, a Kreatív Intelligenciánkat kell tudatosan felszabadítanunk. Meg kell tanulnunk kreatívnak lenni, ehhez nélkülözhetetlen a perspektívánk kiszélesítése, a
szemléletünk fejlesztése.

Az intelligens #szervezetek kialakításának #holisztikus megközelítése, ma már nem egy opció.

Az innováció alapvetően az új érték létrehozásáról szól, és ehhez többre van szükség, mint nagyszerű innovációs folyamatokra, ehhez meg kell változtatni a szemléletünket, a gondolkodásmódunkat. A kreativitás szabad áramlásának és az innováció ösztönzésének egyaránt a legfontosabb eleme a szemlélet. Az innovációra törekvők gondolkodásmódja és azoké, akikkel együttműködnek. Bármi legyen is az innovációs kihívás, ez a sikert vagy a kudarcot alapvetően meghatározó tényező. Ezt az állítást sokan megdöbbentőnek találhatják, de a Dennis Stauffer által indított több mint egy évtizedes kutatás, mindezt alátámasztja.

Vállalati, egyéni jóllét, wellbeing, rekreáció, Reboot, Longevity témában, valamint szemléletváltó workshop és coaching programokról is további cikkeket olvashat a Wanderlee Culture & Mindset Blog oldalán és a weboldalon. Kutatási és kreatív szemléletváltást támogató témákról pedig a Creaticity Kutató Intézet partneri oldalán. Kérdés esetén, várjuk érdeklődésüket emailben: vsylvia@wanderlee.com és csorgo@icloud.com címen.

 

A Wanderlee receptje, a kreatív szemléletváltásra éhes szervezeteknek, teameknek, az innovációs hatékonyságuk növelése érdekében, vállalatoknak, innovációs teameknek:

Kreatív Intelligencia fejlesztése + Innovátor Szemlélet felpörgetése

Az innovációs hatékonyságod origója, a kreatív agilitásod alapja, az egyén Innovatív szemlélete és a szervezeti Kreatív Intelligenciája! Hisszük, KREATÍVAN AGILiSABBAN!  Indulj el a mérhető fejlődés útján, Velünk!

Milyen lépésekben?

  • Térképezés: a jelenlegi működés, kreatív tér, dinamika, gondolati minták átvilágítása
  • Felmérés: Pillanatkép, az egyéni innovációs index
  • Szemléletváltás beindítása: új perspektívák felismerése térben, csapatban és egyénben
  • CQ Design – egyéni és csoport szintű akcióterv készítése, iránytű az innovatívitás terében, hogyan épül mindez a stratégiába!
  • Utánkövetés, mérés és coaching!
  • Holisztikus szemléletű beavatkozásaink : KONZULTÁCIÓ, FELMÉRÉS, KÉPZÉS, WORKSHOP, TEAM Coaching

Kapcsolódó írások, blogcikkek

Fókusz és kreativitás
Fókusz és kreativitás

    A FÓKUSZ holisztikus szemléletű támogatása a kreativitásunk érdekében ”irányítsd tudatosan a figyelmedet és az idődet a mélyebb megélésre és megértésre ahelyett, hogy reaktívan végig vágtázol életed értékes szakaszain. A fókusz, megkönnyíti a tanulásod,...

read more
Személyes márka és Énerő
Személyes márka és Énerő

    Elemi energia az Önreprezentációban   "Minden egyes sejt, mozdulat és üzenet egymásba épül, majd összeáll egy olyan csodálatos szinergiává, ami előrevisz az egyedi nagyszerűségedben." Te képes vagy felismerni és megmutatni az egyediséged?...

read more
Innovátorok a Vénuszról, újító NŐK
Innovátorok a Vénuszról, újító NŐK

Innovátorok a Vénuszról, újító NŐK a 21. században Miként segíthetnek a nők nézőpontjai és erősségei az innováció hatékonyságában az új évezred példa nélküli időszakában? Hogyan építi a nemek közötti sokszínűség az innovációs folyamatot?   Varga Sylvia  --Wanderlee...

read more
Az Innovátor szemlélet jelentősége
Az Innovátor szemlélet jelentősége

az Innovátor szemlélet jelentősége Dennis Stauffer írása #innovator #szemlélet #tudatosság #innováció #érték #ego #gondolkodásmód fókuszban a gondolkodásmód  Az innováció ösztönzésekor a legfontosabb szempont a gondolkodásmód – az innovációra törekvők gondolkodásmódja...

read more